info@wedouble.nl 085 - 401 81 93
online-op-Facebook

Het doel van de meeste ondernemers op Facebook is om een zo’n groot mogelijk bereik te creëren en een fanbase op te bouwen met klanten. Nu zijn er altijd verschillende redenen waarom het bereik van een post hoog of laag is, maar 1 van die redenen zijn de ‘Facebooktijden’ van jouw doelgroep. Via deze simpele tip weet jij, wanneer jouw doelgroep online is op Facebook.

Statistieken op Facebook

Als je een bedrijfspagina beheert op Facebook, krijg je automatisch toegang tot de statistieken van die pagina. Hier kan je allemaal interessante informatie vinden over bijvoorbeeld het aantal vind-ik-leuks, de betrokkenheid van de berichten, wat de verhouding man/ vrouw is van je fans en waar je fans vandaan komen.

Naast deze statistieken, is er ook nog een andere interessante statistiek. Namelijk de dagen en de tijden waarop je fans het vaakst online zijn. Ik zal via 2 eenvoudige stappen vertellen waar jij deze statistiek kunt vinden.

Stap 1: Ga naar het tabblad statistieken

Wanneer je jouw bedrijfspagina laad zie je bovenaan de pagina een tabblad statistieken. Wanneer je hier op klikt kom je binnen in het overzicht. Dit overzicht geeft snel de belangrijkste statistieken weer van jouw bedrijfspagina.

Stap 2: Klik op het tabblad ‘berichten’

Onder het tabblad statistieken is nu een 2e menu verschenen met een aantal opties. 1 van deze opties is het tabblad berichten. Wanneer je op dit tabblad klikt, worden er 3 nieuwe tabbladen met statistieken geladen. Het eerste tabblad heet “Wanneer zijn je fans online?”

Wanneer zijn je fans online?

Op dit tabblad krijg je een overzicht van de dagen waarop de meeste van je fans online zijn en daaronder op welk tijdstip de fans het meest gebruik maken van Facebook. Op de Facebookpagina van Wedouble ziet dit tabblad er als volgt uit.

De tijden waarop de fans van Wedouble online zijn op Facebook
De tijden waarop de fans van Wedouble online zijn op Facebook

Je ziet meteen dat mijn fans geen specifieke dag hebben, wanneer zij vaker online komen. Wel is er een interssant gegeven te vinden in de tijden dat mijn fans online zijn. Zoals je ziet op in onderste statistiek, zijn de meeste fans online rond het middaguur.

Conclusie

Facebook geeft ontzettend veel waardevolle statistieken over de fans op jouw pagina. In mijn eigen statistieken zag je dat er geen specifieke dag is waarop de meeste van mijn fans online waren, maar wel dat een piek lag rond het middaguur. Daarom plaats ik de meeste van mijn posts rond half 12. Dan maak ik de grootste kans dat deze rond 12 uur in de tijdlijn van mijn Facebookfans verschijnt.